wtorek, 9 czerwca 2015

Czasopisma i magazyny literackie

Chciałam dziś napisać o czasopismach/magazynach literackich. Kupujecie? czytacie? 
Osobiście czasopismami zainteresowałam się nie dawno, ot jak zawsze chciałam sprawdzić opinie, recenzje książki i dowiedziecie się o nowościach wydawniczych, czy publikacjach to sięgałam po najprostszą i najwygodniejsza formę- internet. Ale kilka papierowych czasopism zwróciło moja szczególną uwagę i już szykuję prenumeratę.




Zaczniemy od wcześniej wspomnianego  internetu i formy cyfrowej.
 Dzięki portalowi lubimy czytać oraz księgarni e-bookowej Woblink  można pobrać bezpłatnie magazyn kulturalno-literacki Book Up. Poznać książkowy rozkład jazdy, czyli zapowiedzi i nowości. Zaczytać w temacie numeru, oraz przeczytać o książkach miesiąca. 
Informacje:
Miesięcznik 
Od maja 2015 










źródło lubimy czytać










Kolejny magazyn to już w formie papierowej. "Książki. Magazyn do czytania", który przyciągał mnie tematami: " Najlepsze premiery nadchodzącego lata", "Co czyta świat" a w numerze też Olga Tokarczuk o historii z punktu widzenia zwierząt,  Magdalena Grzebałkowska o swojej nowej książce " 1945. Wojna i pokój"i naprawdę wiele wiele innych ciekawostek ze świata literatury kultury i sztuki. 
Informacje:                                                                                          Kwartalnik                                                                                            Wychodzi od 14. 06. 2011 roku. Od wydawnictwa Agora                  Koszt: 9.99 zł







Następne czasopismo, warte uwagi to "Nowe książki",
które mocno stawiają na nowości wydawnicze, nasze polskie,
oraz zagraniczne. W "Nowych książkach" również znajdziemy rozmowy z pisarzami, felietony, kronikę wydarzeń literackich i księgarskich oraz ponad 100 recenzji książek. 
Informacje:                                                                               Miesięcznik  
Wychodzi o 1949 roku
Koszt 9,00 zł







                                                                            źródło instytut książki




 Mam pięcioletniego syna, mocno jestem za akacją "Cała polska czyta dzieciom" Często wchodząc gdzieś do księgarni z chęcią kupienia książek , dla siebie, siła wyższa kieruje mnie również na półki z książkami dla dzieci, jest ich mnóstwo, które więc wybrać, na co patrzeć? bajki terapeutyczne?, wiersze?, rymowanki? "Ryms" to czasopismo które poleca książki dla najmłodszych, mocno stawiając na rozpowszechnienie czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży. Polecany dla wszystkich świadomych rozwoju intelektualnego rodziców, nauczycieli, bibliotekarzy.
Informacje:
Kwartalnik
Wydawany od  2007
Koszt 9,50 zł





źródło wortal ryms




A może Wy coś macie ciekawego do polecenia?