niedziela, 28 czerwca 2015

#TAG: Książkowy wczasowicz




źródło: prywatny album


 Od dziś  wielu z was zaczyna wakacje, czas odpoczynku, wolne od szkoły, uczelni, czy urlop w pracy. Na blogu Książkopatia podpatrzyłam cudowny tag związany z wakacjami i skoro jego autorka nominowała każdego kto ma ochotę, to postanowiłam skorzystać i zabawić się. Nie przedłużając, ruszamy z wakacyjnym tagiem książkowym, a tym samym pierwszym tagiem Pani poCZYTAlnej ;D!












  1. Początek wakacji, czyli książka, która rozbudziła w Tobie pozytywne emocje
Zdecydowanie był to "Medicus"  Cudowna podróż po przez średniowieczną Anglię, Francję aż do Persji. Podróż za marzeniami, ciepła przyjemna. Jeśli nie widzieliście recenzji zapraszam tutaj. Przygoda w sam raz na wakacje.











2. Oparzenie słoneczne, czyli powieść, po której przeczytaniu odczuwałeś ból
Po przeczytaniu tej książki i zamknięciu ostatniej strony czułam się...sama nie potrafię opisać,  siedziałam tak jeszcze chwilę  i myślałam jak niesprawiedliwe bywa życie, szczególnie dla osób o innym niż biały kolor skóry. Zawsze bardzo przeżywam krzywdę innych, przez całą książkę i tę historię, która wydarzyła się naprawdę miałam łzy w oczach i myślałam że serce mi pęknie, a książką o której mowa jest "Zniewolony"




3. Brzydka pogoda, czyli pozycja, która zepsuła Tobie humor

Jestem ogromną fanką Sagi Pieśni Lodu i Ognia, początkowo wzbraniałam się bo jakoś nie byłam specjalnie fanką fantasy. Jednak pierwszą książkę Grę o Tron otrzymałam od "Mikołaja" i bardzo bardzo dziękuję bo nie umiałam się oderwać! Kolejne tomy pochłaniałam zarywając noce. Nie będę konkretnie pisać i spoilerować, ci co czytali domyślą się co mam na myśli. Ta część totalnie mnie powaliła na łopatki, nie mogłam przeżyć tego co się wydarzyło, tym samym zepsuł mi humor po przeczytaniu tych szokujących wydarzeń! Co ten Martin wyrabia? ;)






4. Wspinaczka górska, czyli książka, której przeczytanie było czasochłonne, ale satysfakcjonujące
"Amerykańscy Bogowie" Neila Gaimana, zajęło mi trochę czasu, choć książka nie jest  aż tak gruba, ale to też tłumaczę brakiem czasu i fabułą, która jest tak pogmatwana i tak inna, że czasami musiałam wracać do przeczytanego już zdania by dogłębnie je zrozumieć. Ale opłacało się bo książka rewelacyjna! 









5. Kąpiel w morzu, czyli książka, która wrzuciła Ciebie na głęboką wodę

Bez wątpienia rzuciłam się na głęboką wodę, a przyznaję pływać nie umiem. Jakoś jednak przeżyłam i udało mi się nie utonąć ufff...nie będę już ryzykować :)








6. Zimny napój, czyli książka, która całkowicie Cię oziębiła

"Kwiaty na poddaszu"  Virgini C. Andrews. Historia, która miała miejsce rzuciła chłodny wiatr, który czułam na skórze, pomimo optymistycznego tytułu wcale taka nie była.






7. Wędkarstwo, czyli niemiłosiernie ciągnąca się powieść 

"Piąta korona" Javier Gonzaleza jedna z niewielu książek, które nie dokończyłam. Miał być thriller z miłością w tle. Tajemnica dwóch obrazów van Dycka, jakoś mnie nie powaliła ciągnęła się i nie mogłam przez nią przejść. 








8. Złośliwy komar, czyli postać, która szczerze działała Tobie na nerwy

Król Joffrey z rodu Baratheonów, pierwszy tego imienia Król Żelaznego Tronu...chyba wystarczy :D






źródło:wikia



9. Noc w namiocie, czyli powieść przepełniona grozą i dreszczykiem strachu

Nie jestem w stanie wymienić jednej, nie będę też oryginalna, bo grozę i dreszczyk strachu czuje przy powieściach "Króla horrorów"  "Carrie", "Lśnienie", "Doktor sen", "Miasteczko Salem" , "Nocna zmiana".... brrrr gęsiak :D







10. Zakończenie wakacji, czyli historia, do której zawsze będziesz mieć sentyment

"Dzieci z Bullerbyn" i  "Ania z Zielonego Wzgórza" mam do nich wielki sentyment, są to książki z dzieciństwa, jedne z pierwszych, które  zapoczątkowały moje zamiłowanie do czytania, kojarzą mi się z cudownymi wakacjami u babci na wsi, gdzie wraz z rodzeństwem i kuzynostwem biegaliśmy po łąkach, lasach, polach. Wywołują u mnie wspomnienia i nawet teraz gdy mam...yhym 18 plus vat mogłabym po nie sięgnąć, jak nie dla siebie to z pewnością czytając dziecku :D 

                          



11. Globalne ocieplenie, czyli kogo nominujesz do wykonania tego tagu

 Nie nominuję nikogo konkretnego, jeśli chcecie- śmiało w końcu są WAKACJE ;D





źródło okładek książek Lubimy czytać