środa, 15 lipca 2015

#2 Liebster awards


Już po raz drugi zostałam nominowana do LBA i znów muszę podziękować za to Magdzie z Opinium Kosa :)
Dzięki Magda za ciekawe pytania!











1. Jakbyś miał/a opisać się 3 słowami, jakie by to były?

Rozważna, przyjacielska, uczciwa. 


2. Wyobraź sobie, że umierasz, co i komu byś powiedział/a ? 

Do całej rodziny,  żeby włożyli choć jedną ulubioną książkę do trumny :)


3.Co sądzisz o ludziach, którzy nie czytają? 

Nie każdy jest niestatystycznym Polakiem :) do książek trzeba mieć podejście i cierpliwość, mam znajomych, którzy sporadycznie czytają lub w ogóle, ale nie przekreślam takich osób nadal utrzymujemy znajomość, a mi sprawia satysfakcję gdy pytają jakie książki ostatnio czytałam i z chęcią słuchają jak im o nich opowiadam :)

4. Po jakie książki sięgasz najczęściej i dlaczego? 

Lubię kryminały, sensację, thrillery. Lubię gdy fabuła jest niebanalna, gdy akcja toczy się zwartko, nie przynudza i zaskakuje i sprawia że adrenalina skacze jak oszalała, a to wszystko zapewniają też nie byle jacy bohaterowie :)


5.Czy spotkało cię kiedyś coś nieprzyjemnego ze strony innych osób przez to, że czytasz? 

Nieprzyjemnego raczej nie ;)

6.Gdybyś mógł/a wybrać kraj/wiek/płeć w jakim miejscu byś się urodził/a i kim byś był/a? 

Wcieliłabym się w Audrey Hepburn, przeniosła w lata 30 XX wieku :)

7.Czego nienawidzisz w książkach? 

Tego, że potrafią wciągnąć, zabrać mnie do innego świata a potem wraz z przełożeniem ostatniej kartki tak  bezczelnie sprowadzić mnie na ziemię. zwłaszcza gdy książka naprawdę mi się podobała i pozostaje żal, że już się skończyła. :)

8.Wiążesz przyszłość z literaturą lub sztuką? 

Moja przeszłość, teraźniejszość i przyszłość cały czas związana jest z literaturą, nie wyobrażam sobie że będzie inaczej. :)

9. 3 rzeczy, których nigdy byś nie zrobił/a. 

  • Skok ze spadochronem
  • nurkowanie w głębinach ( chociaż pewnie widok podwodnego życia jest piękny)
  • nie oddała/sprzedałabym klasyków literatury z mojej domowej biblioteczki.

10.Co sądzisz o audiobookach?

Są wygodne np. do podróży autem, ale też  że są rewelacyjne dla osób niewidomych, którzy nie są w stanie sami czytać,  a  bycie na topie z nowościami książkowymi należy się wszystkim. 

11.Jakimi słowami zachęcił/a byś ludzi do czytania? 

Nie wiem czy jest sens zachęcać kogoś na siłę, jak już pisałam mam znajomych, którzy nie sięgają bo mówią " Kamila ja czasu nie mam na książki, daj spokój" :) czasami gdy rozmawiamy na temat jakiegoś filmu, który był ekranizacją powieści i ktoś mówi że film taki sobie, na co odpowiadam  " trzeba było zaczęć od książki, bo jest o wiele lepsza"  kilka razy udało się że przeczytali pierwowzór i przyznali że faktycznie książka ciekawsza :)


Tym razem nie przekażę pałeczki dalej i nie nominuję nikogo konkretnego :)
Mam nadzieję, że nikogo tym nie urażę :) 

Miłego zaczytanego dnia!