środa, 16 września 2015

#Tolkienowki Tag Książkowy


Czas nadrobić kolejny zaległy Tag tym razem to Tolkienowski Tag książkowy, do którego nominowała mnie Matylda Leon Zabookowiec :)



1. DRUŻYNA PIERŚCIENIA, czyli ulubiona książkowa paczka przyjaciół

Nie mogę sobie przypomnieć książki, w której byłaby ta ulubiona paczka przyjaciół, chyba nie spotkałam takiej jeszcze :)


2. PIERŚCIEŃ, czyli ulubiona książka o władzy

Zdecydowanie House of Cards. Ten polityczny thriller wciągnął mnie od pierwszych stron. Genialne przedstawione mechanizmy władzy. 





3. BILBO BAGGINS - WŁAMYWACZ, czyli książka, która nieoczekiwanie wkradła się do mojego serca

Duma i uprzedzenie. Jeszcze będąc w szkole zabrałam mamie z półki, chociaż podchodziłam do niej z rezerwą. Jeszcze podczas czytania wkradła się w moje serce.


4. NAZGUL, czyli książka, która wzbudziła we mnie strach

Może nie był to jakiś przerażający strach, ale na pewno czułam dreszcze przy książkach Kinga Cmentarz zwieżąt, Carrie, Miasteczko Salem, Lśnienie. 

5. SAM GAMGEE, czyli bohater, który mógłby zostać moim przyjacielem

Bridget Jones. Lubię ją, myślę że byłybyśmy zgranymi przyjaciółkami :)

6. Eowina i Faramir, czyli ulubiona książkowa para

Ehh wymieniałam ostatnio te moje najulubieńsze pary. Kogo by tu znów...mam się powtarzać? No dobra tym razem będzie to Lisbeth Salander i Mikael Blomkvist. Dziewczyna z przeszłością i mocnym charakterem. Dojrzały facet, błyskotliwy i mający w sobie to coś. 


7. SAURON, czyli znienawidzona książkowa postać

Joffrey Baratheon...wrrrr!

8. GANDALF, czyli ulubiony pisarz-czarodziej

Pisarz-czarodziej? Neil Gaiman. Tworzy coś fantastycznego, coś na pograniczu jawy i snu, z domieszką głęboko ukrytej prawdy, garścią fantastyki. Czarodziej, prawdziwy czarodziej. 



9. GOLLUM, czyli bohater książki, któremu współczuję

Solomon Northup. Tak strasznie przeżywałam jego historię. Trudne czasy i kolor skóry doprowadziły do tak okrutnych przeżyć. 

10. HOBBITON, czyli moja książkowa ojczyzna

Zawsze w sercu mam Zielone Wzgórze. Wiem, wiem powtarzam to już któryś raz, ale urzekają mnie takie tereny, więc co ja poradzę? 

Kogo nominuję? wszystkich zainteresowanych!

                                                                                                         Miłego popołudnia!
                                                                                                                 Kamila