czwartek, 8 października 2015

#Bookish: 20 książek, które mogłabym czytać bez końca

Ostatnio Marika z Po Książkach Mam Kaca stworzyła swoją listę książek, po które lubi sięgać po raz wtórny. Ja między innymi znalazłam się wśród tych wytypowanych. Powiem szczerze pierwsze co pomyślałam "co w tym trudnego, przecież mam tyle książek, które lubię, które czytałam kilka razy i do których wracać bardzo lubię". Stworzenie listy aż 20 okazało się nie lada wysiłkiem! A przyznam ostatnio żyję tylko i wyłącznie nowymi książkami, bo 20 innych czeka w kolejce na przeczytanie! Ale nie ma to tamto przyjęłam wyzwanie więc do dzieła!






Klasycznie

1. Duma i uprzedzenieJane Austen
2. Wichrowe wzgórza - Emily Brontë        
3. Trzej Muszkieterowie - Aleksander Dumas
4. Romeo i Julia - William Shakespeare               
5. Portret Doriana Graya- Oscar Wilde 
6. Folwark Zwierzęcy- Geroge Orwell 

Uwielbiam klasyczną literaturę. Na tych książkach się wychowałam, podkradałam mamie, będąc nastolatką. Później gdy byłam starsza czytałam i teraz uwielbiam po nie sięgać. Za każdym razem odkrywałam je na nowo. 


Młodzieżowo, lekturowo


1. Alicja w krainie czarówLewis Carroll
2. Oskar i Pani Róża-  Éric Emmanuel Schmitt
3. Lalka- Bolesław Prus
4. Robinson Crusoe- Daniel Defoe
5. Tajemniczy ogród- Frances Hodgson Burnett
6. Opowieść Wigilijna- Charles Dickens 
7. Zbrodnia i Kara- Fiodor Dostojewski 
8. Ania z Zielonego Wzgórza- Loucy Mound Mongomery
9. Mały Książę- Antoine de Saint-Exupéry



W tej "kupce" z pewnością też nie jeden klasyk, kilka młodzieżowych, ale przecież każdy ma w sobie choć odrobinę dziecka.



Kryminalnie, detektywistyczne


  1. Nowele i opowiadania o Sherlocku Holmesie- Sir Arthur Conan Doyle
  2. Książki Agathy Christie, zwłaszcza te z Herculesem Poirotem 
Oczywiście w książkach Królowej kryminału zakochałam się już dawno, co jakiś czas powtarzam bo po prostu lubię :) Sherlocka przeczytałam kiedyś nowelę Studium w Szkarłacie  ale nie mam pojęcia dlaczego na niej przystanęłam, chyba wtedy matura się czaiła ;) Może trochę naciągnęłam, że ją tu wstawiłam, ale wiem, że ta książka nie jest na raz i będę do niej wracać :)


   Fantastyka, horror ,thriller

   1. Saga pieśni lodu i ognia- George R. R. Martin
   2. Książki Stephena Kinga     
   3. Millenium- Stieg Larsson 
       
Nie mogło być inaczej. George R. R. Martin stworzył genialną sagę, smoki, magia, walka, wszystko w  tej średniowiecznej otoczce, dla mnie bomba. Czekam niecierpliwie na Wichry Zimy a w międzyczasie odświeżać, czytając całą sagę od początku :)

Co do Kinga...to czy muszę coś więcej dodać? Przyznam nie czytałam wszystkich jego książek, ale też z tych, które czytałam nie wszystkie mi się podobały, mam swoje ulubione pozycje, jeśli mam ochotę na dreszczyk, chwilę grozy to zdecydowanie sięgam po Carrie, Miasteczko Salem, Cmentarz Zwieżąt, Pod kopułą :)

Podsumowując trochę więcej  tych książek, bo dużo u mnie serii książkowych, wciąż dochodzą nowe, które wywierają takie wrażenie, że na pewno jeszcze po nie kiedyś sięgnę, żeby tylko tak dało się zatrzymać czas ;)