czwartek, 19 listopada 2015

#5 Liebster Blog Award

Ostatnio naprawdę mam w sobie jakąś niemoc, totalne wypalenie, zmęczenie, brak weny :( Ale żeby tak całkiem nie było pusto to postanowiłam odpowiedzieć na zaległą nominację do LBA, która przywędrowała do mnie z bloga Marzenie Literackie dziękuję za tę nominację i śpieszę z odpowiedziami na pytania :)


 Pytania: 


1. Co najbardziej kochasz w czytaniu książek?

 Kocham ten świat, do którego mnie przenoszą, w zależności po jaki gatunek sięgam, w jakim miejscu i czasie się znajdę gdy już otworzę książkę. To jest jak taka brama do tajemniczego ogrodu, książki mają w sobie mnóstwo magii, zwłaszcza gdy jakaś historia szczególnie przypadnie mi do gustu i nie sposób się od niej oderwać, a tym bardziej zapomnieć już po jej przeczytaniu. Kocham w książkach to, że poznaję mnóstwo postaci, które wykreowane przez autora potrafią być tak autentyczne, że zapominam, iż to postać fikcyjna. 

2. Jaki jest Twój ulubiony bohater literacki?

To tak jakby zapytać mamę kilkorga dzieci, które kocha najbardziej ;) nie ma na to jednoznacznej odpowiedzi mam mnóstwo bohaterów, których uwielbiam i nie jestem w stanie wymienić jednego ulubionego :)

3. Co sądzisz o e-bookach? 

Nie mam nic przeciwko nim, z pewnością są jaką alternatywą, gdy np. jedziemy gdzieś w podróż, pod ręką możemy mieć mnóstwo książek, czy w domu brakuje już półek, parapetów krzeseł i nawet taboretów gdzie trzymamy książki :) chociaż sama nadal nie zdecydowałam się na kupno czytnika :P 


4. Jakimi pięcioma przymiotnikami opisałabyś siebie? 

  • Przyjacielska
  • Kochająca
  • Dobra 
  • Pomocna 
  • Zabawna 


5. Jaki jest Twój najbardziej znienawidzony bohater literacki? 


Z tym pytaniem jest łatwiej,  jest to Joffrey Baratheon :/ wrrr


6. Jaki tytuł nosiłaby Twoja książka? 


"Czy mamy w domu skarpetozaura"? lub "Jak nie nadepnąć bosą stopą na lego"?
( notorycznie gubią się skarpety, tzn. zawsze jedna od pary, a i syn ciągle zostawi gdzieś jakiś element z lego ;))


7. Wolisz pisać czy czytać opowiadania? Dlaczego?

Przyznam szczerze, że ostatnio wolę czytać, do pisania jakoś mi nie po drodze :)


8. Gdybyś miała wygłosić apel do całego świata, jak by on wyglądał? 


Nie jestem dobra w przemówieniach powiedziałabym krótko, bo to co się ostatnio dzieję przeraża mnie...Opamiętajcie się!!!


9. Jaki jest Twój autorytet życiowy? 


Hmmm,  nie mam jednej określonej osoby. Autorytetem są ludzie, którzy potrafili osiągnąć coś w życiu swoją pracą, zaangażowaniem, determinacją, którzy w ludziach widzą ludzi, są dobrzy. 

10. Twoje życiowe motto brzmi....

Kochaj i bądź kochaną po prostu :)




Pytania do Was 


1. Tu i teraz możesz spełnić jedno marzenie, jakie będzie to marzenie? ( nie musisz spełniać swojego marzenia, może to być też coś, o czym marzy bliska Ci osoba)


2. Wycieczka: aktywne zwiedzanie, chodzenie gdzie się da, czy leżenie plackiem na plaży? 


3. Ulubiona zekranizowana powieść?


4. Najdziwniejszy prezent jaki dostałaś?


5. Najlepsza książka, jaką w tym roku przeczytałaś?

6. Wierzysz w magię, wróżby?

7. Kolor, który określa Ciebie?

8. Potwór z dzieciństwa, którego się strasznie bałaś ?

9. Sernik czy jabłecznik?

10.  Z domu nie wychodzisz bez...?



A nominuję do zabawy:

Modna książka 
Aleksandrowe myśli 
Room 6277
Okiem wielkiej siostry